sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Viikko 2: Istumisen riemua



Taas on viikko kulunut ja olisi jälleen kerran aika kertoa vähän kuulumisia. Kuluneella viikolla olen ottanut askeleen eteenpäin kuntoutuksen suhteen, ja selkä on myös antanut merkkejä siitä että se on alkanut kestämään jotain pientä rasitustakin. Työtä on vielä paljon edessä, mutta työn tuloksia on jo alkanut näkymään. Mielessä käy kuitenkin koko ajan että mitä jos?! Mitä jos en olisi rasittanut selkää liikaa, liian aikaisessa vaiheessa, puolitoista kuukautta sitten? Olisinko ilman sitä ollut nyt kunnossa? Jossittelu on kuitenkin turhaa, ja pakko vaan suunnata katsetta ja ajatuksia eteenpäin, sielläpäin se menestys odottaa!
Koulu alkoi joululoman jälkeen viime viikolla. Pidän koulusta ja koulunkäymisestä. Hyvä tapa tavata ”ei yleisurheilevia” kavereita. Mutta pikkasen se kuitenkin jännitti. Ei itse koulussakäyminen, vaan se että koulussa istutaan. Selän vuoksi en pystynyt käymään koulua ennen joulua. Minun oli pakko tehdä kaikki tehtävät kotoa koska istuminen oli niin kivuliasta. Ongelmana on se että minä opin todella huonosti kun olen yksin, eikä kukaan pidä luentoja. Siksi halusin, jotta kokeetkin onnistuisivat, että selkä kestäisi istumista, niin että pystyisin olemaan koulussa. Ja se kesti! Kyllähän se aina silloin tällöin antoi pieniä kivunpoikasia, mutta kunhan muistin hyvän ryhdin niin kaikki oli allright!
Toinen loistava uutinen on se että nyt olen taas ottanut kuntoutuksessa mukaan pieniä voimaharjoitteita. Ne olisivat olleet pari viikkoa sitten täysin mahdottomia, mutta ei enää. Se on kuitenkin aika pientä, eikä sitä voi edes kutsua oikeaksi ”voimaharjoitteluksi”. Harjoitteet ovat vähän pilatesmaisia ja painotus on tällä hetkellä alemmassa keskivartalossa sekä siinä että saisi pakaralihaksiani kuntoon. Ensin mainittu siitä syystä että keskivartalon kesto on kaiken A ja O kaikessa heittämisessä ja siihen liittyvässä harjoittelussa. Pakaralihaksia on harjoiteltava siitä syystä että ne ovat minulla todella heikot. Syy tähän on aika yksinkertainen: en ole laittanut niitä kuntoon. Niitten kuntoon saaminen olisi erittäin tärkeää koska A: se suojelisi selkää jatkossa, B: yhden jalan jalkakyykyn jalka.polvi-lantio linjeeraus paranisi ja C: kokonaispaketti olisi parempi = moukari lentäisi pidemmälle!
Elikkä kuluneella viikolla olen jälleen saanut selän rasituksensietoa nousemaan. Jokainen päivä on koostunut 1-2 kävelystä sekä liikkuvuusharjoitteista. Pilatessa olen pikkasen maltannut, sitä olen tehnyt vain joka toinen päivä. Lähden luottavaisin mielin (ja maltilla) kohti seuraavaa viikkoa nostamaan selän rasituksensietoa entisestään! Ei mene hyvin, mutta menee eteenpäin!
Kaikille urheilunystäville vielä muistutus, teillä on kaksi tehtävää tulevalla viikolla! Nimi tuohon ja ääni tähän! Kiitos! Muistakaa myös vastata vasemmassa palkissa löytyvään kyselyyn. Kuka on sinun mielestäsi vuoden urheilija?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti