torstai 27. kesäkuuta 2019

Paluu pääsarjaan!


Tämä on harvinainen postaus. Tulen nimittäin kertomaan, että olen onnistunut jossain. Tämä on sen verran harvinaista, että annan itselleni melkein luvan sortua lievään tyytyväisyyteen. Toki sille herkulle ei ole paljon aikaa, koska lauantaina pitäisi taas heittää!

9.6 totesin, että farmi kutsuu. Heittovire oli pahasti kadoksissa ja piti hakea kisakuntoa kiertämällä pienempiä kisoja. Tämä tarkoitti, että piti jättää väliin kisoja, mitä olin odottanut innolla koko talven. Rehellisyyden nimissähän tulostaso ei olisi edes riittänyt Jyväskylän Motonet GP:seen tai Kuortaneen Juhannuskisoihin, mutta silti harmitti…


Kiertämällä pienempiä kisoja toivoin löytäväni heittovireen, joka riittäisi Moukarikarnevaalien A-kilpailuun. Ja tässä siis onnistuin, vaikka meni vähän tiukalle.

Ensimmäisessä farmikilpailussa olin vielä täysin kuutamolla. Eltsun maanantaikisoissa irtosi tulos 61,53m, mutta vire oli vieläkin pahasti kadoksissa. 

Toinen farmikisa oli jo lupaava. Leppävaarassa heitin tuloksen 62,44m ja sain reilusti positiivisia viestejä kropan heräämisestä. Tämäkään tulos ei kuitenkaan olisi riittänyt karnevaaleihin ja enää oli yksi farmikisa heittämättä.

Karnevaaleihin otetaan kotimaan tilaston 10 parasta. Ennen farmin viimeistä kilpailua olin tilastossa sijalla 11. Piti ohittaa palomiesten maailmanmestari (Petri Rautio SB: 63,22m), jotta kisapassini saisi leiman. Somerolla onnistuin kuitenkin heittämään 63,88m ja kisalippu oli minun. Paluu pääsarjaan oli tehty. Kiva välillä onnistua!

Osallistun nyt neljättä vuotta putkeen miesten A-kilpailuun. Valitettavasti rooli on sama, kuin aina ennenkin. Tilastojumbona hengailen ja olen riippuvainen muiden heittäjien epäonnistumisesta, jos haluan jatkoon…
 
Miesten lähtölista!
Kovassa porukassa on kuitenkin aina mukava kilpailla, joten menen tekemään mahdollisimman hyvän suorituksen. Paikalla on lähes koko kotimainen kärki, joten paljon kovempaa kilpailua Suomessa ei saisi edes kasaan. Kunto saattaa olla ihan kohtalainen, joten kauden paras tulos ei ole mahdottomuus! Katsotaan mihin se riittää.

Saahan tuota kilpailua tulla katsomaan, jos majailee Nikulan raviradan lähistöllä lauantaina. Naisten kilpailu alkaa 14:00 ja miesten 15:30! YLE lähettää kisat suorana YLE Areenassa ja YLE 2 näyttää koosteen 21:40! Kisoista löytyy myös LIVE-tulospalvelu! Kaikki kynnelle kykenevät paikan päälle tai ruutujen ääreen.

Eipä mulla muuta. Yritän olla mokaamatta, kun kerran teidän verorahoillanne pyörivä media saapuu paikalle todistamaan minun sähläämistäni!

Eteenpäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti